פעם כותנה – תמיד כותנה?

עולם הבדים אומנם נמצא סביבנו כבר אלפי שנים, אך אין זה אומר כי הטרנדים ששולטים בו הם אותם הטרנדים שהיו מאז ומעולם. נכון שיש לנו כמה בדים וחומרי גלם שתמיד יהיו פופולריים בזכות האיכויות שלהם, אך לא פחות מכך בזכות המיתוג רב השנים שנבנה סביבם. אך כדי לעשות סדר בכל סוגי הבדים השונים החלטנו לצאת למסע ולגלות מה הם סוגי הבדים הפופולריים ביותר כיום לעומת פעם. אז הישארו עימנו למסע קצר ומרתק שייקח אותנו אלפי שנים אחורה ואז יקפיץ אותנו אל עבר העתיד כדי להבין לעומק על סוגי בדים שונים והמשיכה שלנו בני האדם אליהם.

סוגי בדים שונים מועדפים בתקופות שונות ובאזורים שונים

אחד מחומרי הגלם העתיקים ביותר שנמצאים בקרבנו הוא הכותנה. מאז הבינו בני האדם כי לבדי כותנה ישנן תכונות נפלאות, נדמה כי אי אפשר להפריד את האדם מהכותנה שלו. לראייה אפשר לראות כי יש לנו המון סוגים וגידולים שונים של כותנה, כמו למשל בדי ג’רסי או כותנה מצרית. אנחנו לא סתם מציינים את שני סוגי הבדים השונים האלו, אנחנו עושים זאת כיוון שעל פי רבים גם הכותנה המצרית וגם בדי הג’רסי הם סוגי הכותנה המומלצים ביותר וכפועל יוצא מכך הם גם היקרים ביותר.

הכותנה המצרית מגודלת בתנאי גידול אופטימליים כדי להביא את הגידול למיקסום התכונות האינהרנטיות שלו. בנוסף לכך את הכותנה המצרית מגדלים לפרקי זמן ארוכים יותר ואורגים בצפיפות גבוהה יותר מאשר סוגי בדים שונים העשויים מכותנה, התוצאה שמתקבלת היא בד איכותי במיוחד שלו תכונות רכות וגמישות שאין כדוגמתן. לעומת זאת, את בדי הג’רסי מגדלים בתנאי גידול קרים יותר אשר מאלצים את הגידולים להיות צפופים ודחוסים יותר. למעשה בד הג’רסי דומה יותר לצמר, ובמקור אכן היה מדובר בצמר, אך משולבים בו כותנה ולעיתים גם חומרים סינטטיים אחרים.

אך כמו ששמות הבדים מעידים, לכל אחד מהבדים האלו ישנו מקור ספציפי והם מתאימים במיוחד לתנאי האקלים באותו אזור. זו הסיבה שבד הג’רסי המחמם והמפנק מגיע מאיי התעלה שבין אנגליה לצרפת, ואילו הכותנה המצרית שהיא אוורירית וקלילה מגיעה ממצרים החמה. באזורים אחרים בעולם נהוג להשתמש בחומרי גלם שגדלים במקום כדי לייצר בדים וכך כבר לפני שנים הכינו בסין בדי במבוק, הרבה לפני שהטרנד הזה הגיע אלינו והפך באחת לאחד מחומרי הגלם המועדפים ביותר בתעשיית הבדים העולמית.

סוגי כותנה מאז ומתמיד

אילו סוגי בדים שונים מעדיפים כיום ואיפה הם היו עד כה?

בעבר היינו בוחרים את סוג הבד אך ורק בהתאם לאקלים, אך כיום יש לנו מזגנים ואמצעים אחרים לשלוט על מזג האוויר ולכן אנחנו יכולים להרשות לעצמנו לבחור בדים איכותיים יותר שלא בהכרח היינו בוחרים פעם. על כך מתווספת המודעות החברתית והאקולוגית שלנו שמובילה הרבה אנשים להעדיף בדים אורגניים אשר הם יודעים כי הם מגיעים מגידולים מפוקחים ולא נעשה במהלך שלבי הגידול שימוש בחומרים כימיים כלשהם.

אם פעם היינו מדברים על כותנה מצרית כבד המושלם, אז הגיע תורו של בד הג’רסי שהפך בין לילה לכוכב הבלתי מעורער של חדרי מיטות ברחבי העולם. כיום אנחנו רואים שהביקוש לסוגי בדים שונים גובר וקשה יותר להכתיר בד אחד כבד הפופולרי ביותר בעולם. אך אם נדרש להכריע את הכף ולציין בד אחד שקרנו רק עולה אם כל יום שעובר אז לא תהיה לנו ברירה לציין את בדי הבמבוק, אך נהיה חייבים לאודות כי הם גם בדים אורגניים כך שהם ממלאים שני טרנדים בעת ובעונה אחת.

אצלנו בכותנה*כותנה תמצאו מפעל טקסטיל שלא נמצא מעבר להרים ולגבעות, אלא יושב פה בארץ ישראל. אנחנו מקפידים לבצע את העבודות שלנו ברמה הגבוהה ביותר ומאפשרים כמובן להגיע ולהתרשם מהתוצרת ומהאיכות עוד בשלבי ההפקה אם מתאמים מראש. נשמח תמיד לעמוד לשרותכם ולייצר בעבורכם על ייצור בדים שתדרשו לו, רק צרו איתנו קשר כדי שנוכל להתחיל ולעבוד יחד עוד היום.

 

לקבלת האיכות הטובה ביותר

קידום אתר בגוגל קידום אתר בגוגל